Fen Edebiyat Fakültesi

Akademik Kadro

Ali  Işık

Ali Işık,  Doç. Dr.

CV
Öğretim Üyesi

2013 – Doçent unvanını almıştır. 2006- Yüksek lisans, Eğitim Yönetimi ve Denetimi, Gazi Üniversitesi, Ankara 1999- Doktora, İngilizce Öğretmenliği, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul 1995- Yüksek lisans, İngilizce Öğretmenliği, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul 1989 – Lisans, İngilizce Öğretmenliği, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul

Araştırma Alanları: Yabancı Dil Eğitimi, Yabancı Dil Öğretmen Eğitimi, Yabancı Dilde Malzeme Değerlendirme Adapte Etme ve Geliştirme, Yabancı Dilde Ölçme ve Değerlendirme, İçerik(Konu) Odaklı Yabancı Dil Eğitimi, Yabancı Dilde Yazma Becerisi

Temel Alanları: Yabancı Dil Eğitimi,  İngilizce, 

IŞIK ALİ. (2018), Can we help our students write better?, European Journal of English Language Teaching, 3(3), 60-88.
IŞIK ALİ. (2018), Do English Teaching Materials Foster Foreign Language Education Affectively?, Journal of Education and Learning, 7(1), 272-280.
IŞIK ALİ. (2018), ELT materials evaluation: A system and criteria, Theory and Practice in Language Studies, 7(),
IŞIK ALİ. (2014), A Test of the Effect of Interesting and Relevant Subject Matter on Second Language Acquisition, The International Journal of Foreign Language Teaching, 10(1), 20-23.
IŞIK ALİ. (2013), How Are ELT Materials Chosen in High Schools? Some Suggestions., Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [H. U. Journal of Education], 28(1), 165-176.
IŞIK ALİ. (2013), To What Extent does a University Level English program Meet Workplace Demands?, Education Journal, 2(3), 98-107.
IŞIK ALİ,ALTMIŞDÖRT GONCA. (2012), How Should the Course Process in Foreign Language for Specific Purposes Program be Evaluated?, Hacettepe University Journal of Education, 43(), 14-24.
IŞIK ALİ. (2011), Language education and ELT materials in Turkey from the Path Dependence perspective, Hacettepe University Journal of Education, 40(), 256-266.
IŞIK ALİ,ALTMIŞDÖRT GONCA,Yamaç Aytekin. (2010), Yeni bir Program Değerlendirme Modelline Göre bir Yabancı Dil Programının Değerlendirilmesi (Evaluation of a Foreign Language Education Program through a New Program Evaluation Model)., Science Journal of Army Academy, 20(2), 108-141.
IŞIK ALİ,ALTMIŞDÖRT GONCA. (2010), Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki Askeri okulların yabancı dil eğitimine katkısı, Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 20(1), 105-121.
IŞIK ALİ,ALTMIŞDÖRT GONCA. (2010), Yabancı dil öğretiminde malzeme değerlendirme, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 221-238.
IŞIK ALİ. (2008), Milli Savunma ve Yabancı Dil (National Defense and Foreign Language), The Journal of Security Strategies, 8(), 99-126.
IŞIK ALİ. (2008), Yabancı Dil Eğitimimizdeki Yanlışlar Nereden Kaynaklanıyor? (Where do the problems of Turkish Foreign Language Education Stem from?), Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
IŞIK ALİ. (2008), Linguistic Imperialism and Foreign Language Teaching, The Journal of Asia TEFL, 5(1), 119-140.
IŞIK ALİ,ERDOĞAN TOLGA. (2007), Çoklu Zekâ Kuramı’nın Türkiye’deki İngilizce Eğitimine Etkisi.(The Effect of Multiple Intelligences on the English Language Education in Turkey), Kara Harp Okulu Bilim Dergisi (Science Journal of Army Academy), 17(2), 1-28.
IŞIK ALİ. (2005), Erken Yasta Yabancı Dil Ogrenimine Baslamak Dogru mu? (Is It Correct to Start Foreign Language Education at an Early Age?), Kara Harp Okulu Bilim Dergisi (Science Journal of Army Academy), 15(1), 93-104.
IŞIK ALİ. (2005), Egemen Dilin Diger Dilleri Etkisi Altına Alması ve Yabancı Dil Egitimi. (The Dominant Language and Foreign Language Education), Izzet Baysal Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 2(11), 83-102.
IŞIK ALİ. (2004), TSK Yabancı Dil Egitimine Alternatif Bir Bakıs. (An Alternative Look at the Foreign Language Education System in the Turkish Armed Forces), Savunma Bilimleri Dergisi, 3(2), 31-49.
IŞIK ALİ. (2004), Three Key Issues in Bilingualism, Kara Harp Okulu Bilim Dergisi (Science Journal of Army Academy), 14(1), 132-148.
IŞIK ALİ. (2003), Is ESP a Success in the Turkish EFL Context? ITL Review of Applied Linguistics, ITL Review of Applied Linguistics, 141(142), 255-288.
IŞIK ALİ. (2000), The Role of Input in Second Language Acquisition: More Comprehensible Input Supported by Grammar Instruction or More Grammar Instruction, ITL Review of Applied Linguistic, 129(130), 225-227.
IŞIK ALİ. (2000), The Natural Approach and CBI, Military High Schools Science Technology Magazine, 1(), 19-23.
IŞIK ALİ. (2000), Neural Growth and Language: A life-long Process, Military High Schools Science Technology Magazine, 2(), 12-14.
IŞIK ALİ. (1997), The Explicit Teaching of the Skills of Reading, Teaching English (Oxford University Press Türkiye), 5(), 30-31.
IŞIK ALİ,Erol Ekrem (2012), "İngilizce-Türkce Karsılastırmalı Dil Bilgisi (English-Turkish Contrastive Analysis)", "Türkçe", Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi, Ders Kitabı
IŞIK ALİ (2007), "Yabancı Dil Nasıl Öğrenilmez? Nasıl Öğrenilir? (How to Study a Foreign Language?)", "Türkçe", Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi, Ders Kitabı
IŞIK ALİ (2011), "We are Writing", "İngilizce", Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi, Ders Kitabı
IŞIK ALİ (2014), "Let’s Write (B1)", "İngilizce", Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi, Ders Kitabı
IŞIK ALİ (2015), "Creative Writing (C1)", "İngilizce", Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi, Ders Kitabı
IŞIK ALİ (2014), "Let’s Write (B2)", "İngilizce", Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi, Ders Kitabı